|

MÁ VÝZNAM UJÍT 10 000 KROKŮ DENNĚ??

Běh se zavazim VF girls

Pravděpodobně už jste slyšeli, že když denně pokoříte hranici 10 000 kroků, vaše duševní i fyzické zdraví zajásá. Stejně tak vaše fitness hodinky a krokoměry, které vás za desítku odmění odznaky a oslavnými zprávami.

chuze zavazi
Nová výzkumná studie se zabývala přínosem 10 000 kroků denně. 

Je ale 10 000 kroků skutečně prospěšných pro naše zdraví?

Cvičení je samozřejmě prospěšné, o tom není potřeba vést diskuze. 10 000 kroků se zdá být solidním a vědecky podloženým číslem. Až na to, že není. Ve skutečnosti bylo toto číslo zvoleno svévolně pro japonskou marketingovou kampaň určenou k prodeji fitness produktů. Odtud se nějakým způsobem stalo cílem celosvětového hnutí.

Ukázalo se, že 10 000 kroků je jen číslo.

Výzkumníkům se podařilo zjistit, že více pohybu je lepší než méně… Bravo! Pokud jde o pozitivní zdravotní výsledky, pohyb je vždycky dobrý nápad. Přesto se zjistilo, že magické číslo není 10 000, ale 7 000 kroků. Sedm tisíc kroků denně snižuje pravděpodobnost předčasného úmrtí o 50 – 70%.

Pokud je vaším cílem žít déle a zhubnout, 7 000 kroků vám k tomu pomůže. Pokud je vaším cílem výraznější hubnutí, pak platí rovnice čím více denně ujdete = tím více kalorií spálíte.

 

Závaží na kotníky Tiguar.

Pokud je vaším cílem žít déle a zhubnout, 7 000 kroků vás k tomu dovede.

Zejména pro začátečníky je kratší doba fyzické aktivity přístupnější a dosažitelnější. Pokud jste léta nebo dokonce desetiletí cíleně necvičili, je denní pokoření 7 000 kroků o 30 % dosažitelnější než 10 000 kroků. Zejména pro začátečníky, s velmi malým množstvím pohybu, kteří se snaží vymanit ze sedavého způsobu života, bude snížení laťky o 30 % mnohem účinnějším nástrojem. 

Zdravotní přínosy chůze

Stále více výzkumů dokazuje, že není potřeba tolik pohybu a cvičení, aby se s vaším tělem děly zázraky. 

Každý musí někde začít – ale nemusíte začínat daleko za hranicí svých možností. K tomu, aby se ručička na váze pohnula správným směrem postačí i zdánlivě malé změny. Dlouhé cvičení nás často odradí a nakonec raději neděláme vůbec nic. Přitom stačí začít se 7 000 kroky a 10 minutami cvičení denně – a je to mnohem, mnohem lepší než nedělat nic. 7 000 kroků odpovídá zhruba 5 km. Že nemáte čas si každý den udělat dlouhou procházku? Můžete si kroky rozdělit během celého dne. Zkuste se ráno projít do práce, nebo vystoupit o zastávku dříve. Domluvte se v práci s kolegy, že 3x týdně nepojedete na oběd autem, ale projdete se pěšky. Cestou z práce si do sluchátek pusťte oblíbenou písničku nebo podcast a o víkendu se běžte projít do přírody jen tak, zpěv ptáků a šum listí bude mít blahodárnější vliv na vaše zdraví než večerní projíždění sociálních sítí. 

Skvělým způsobem, jak spálit více kalorií je propojení procházky a outdoor silového tréninku.Jednoduše si oblečte jednu z našich zátěžových vest TRX® nebo GUN-eX či kotníkové závaží. Tyto vesty přidávají odpor, optimalizují každý váš pohyb pro odbourávání tuků. Vezměte si ji na příští procházku!

Zátěžové vesty udělají i z obyčejné procházky pořádnou makačku!

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *