Sluneční paprsky nás pomalu ale jistě nutí svléknout zimní kabáty a těch pár kilo navíc je najednou nějak víc vidět? Chcete se do toho opřít a konečně dosáhnout vysněné postavy? Zaručených rad, jak nejrychleji zhubnout, je plný internet, ale na Vás moc nefungují? A co cvičení? Co je málo a co už moc? Musíte uběhnout 100 km za měsíc jako soused, který trénuje na triatlon a k tomu zařadit silový trénink, i když se neplánujete účastnit bikiny fitness? Stačí se zapotit 3x týdně nebo bude lepší do toho bušit sedm dní v týdnu? Přeci jenom plavková sezóna je tu cobydup.

Pokud čekáte univerzální odpověď, díky které budete mít konečně jasno, musíme Vás zklamat, nic takového neexistuje.

Správně nastavený trénink je alfou a omegou na vaší cestě k cíli. Nejlépe uděláte, když se obrátíte na specialistu v oboru, ideálně osobního trenéra. Ať už se rozhodnete jakkoliv, snažte se poslouchat své tělo. Nezacházejte do zbytečných extrémů a pamatujte, že odpočinek je stejně důležitý jako trénink.

jak-casto-cvicit-pri-hubnuti-posilovna-stroje

A jak často cvičit při hubnutí?

Pokud jste úplný začátečník, bude dostačující zařadit trénink 2x týdně. Ideální je kombinace silového tréninku a aerobní aktivity.

Pokud pro Vás pohyb není úplně cizím pojmem, může být trénink častější. Ideálně 3x – 4x týdně. A opět doporučujeme kombinaci silového tréninku, kardia a kruhového tréninku nebo HIIT. Silového tréninku se nemusí bát ani ženy, protože vyšší podíl svalové hmoty proces hubnutí ještě o kousek urychlí.

Chcete se dostat do špičkové formy? Nebojte se zařadit až 5 nebo 6 tréninkových jednotek za týden, ale v tomto případě už doporučujeme tréninky pod odborným dohledem, aby nedošlo k přetrénování či zranění.

Co si z toho vzít na závěr?

Nejdůležitější kritérium pro výběr pohybové aktivity je to, aby vás cvičení bavilo. Jen to vám zaručí, že u cvičení vydržíte dlouhodobě. Nebojte se obměňovat svůj trénink. Běžte si zaběhat do parku, zkuste pár tréninků pod dohledem trenéra nebo nový kurz thajboxu a jógy, který nabízí Vaše oblíbené fitness centrum. A pak se projděte na zmrzlinu, i procházka se totiž počítá. Cvičení by měla být v první řadě radost a hubnutí třešnička na pomyslném dortu. I když pomyslný být vůbec nemusí. Odměnit se za vynaložené úsilí je klíčem k životní rovnováze.

Lenka z Vybavenífitness

#hubnuti #cviceni #pohyb #trenink #jakcastocvicitprihubnuti