Jedná se o automasážní pomůcku na kterou si jednoduše lehnete a válíte po místě, kterému potřebujete ulevit nebo jej prohřát. Dá se použít prakticky na cokoliv – krk, horní či dolní končetiny nebo hrudník.
Je dobré začínat velmi opatrně a tlak na masírované místo zvyšovat zlehka. Procedura se může zdát pohodová, ale může být i překvapivě bolestivá! A právě přes tuto bolest, kdy vám svaly polevují je válení velice příjemné a pozor i návykové!

HŘEBENOVÝ VÁLEC od firmy TIGUAR

Právě tento válec má duté plastové jádro, jehož výhoda je extrémně vysoká odolnost. Poradí si tak i s vysokou hmotností a nebudete se muset bát deformace. Což se o válcích vyplněných pěnou říci nedá. Plášť je „zdoben“ výstupky, které simulují dotek špiček prstů. Pěna válce na povrchu je tvrdší, díky tomu se dostanete hluboko do svalové tkáně.
    tiguar válec

HŘEBENOVÝ VÁLEC od firmy PHYSICAL

Také tento válec se může pochlubit dutým plastovým jádrem, takže extrémní vysoká odolnost je samozřejmostí. Jedinečný vystouplý vzorový povrch simuluje doteky prstů přesně jako při masírování. Pěna válce je vyrobena z odolného a pevného materiálu EVA, takže žádné deformace se zde bát nemusíte. Specialitou tohoto válce je zabudovaná technologie Near Field Communication (NFC), která je umístěna ve spodní části válce. Tato aplikace umožňuje ve vašem mobilním telefonu otevřít knihovnu s kompletními cviky na hřebenovým válci.  

physical válec

Na co se válce používají a jak to celé funguje?

Válec dokáže efektivně pomoci od zatuhlých svalů. A proto se nejvíce používá v oblasti regenerace po náročné fyzické zátěži. Princip, na kterém válec funguje je uvolnění tzv. spouštěcích bodů. Ty jsou právě vlastním zdrojem bolesti. Ač se může zdát, že vás bolí celý sval, tak vše se týká jen určitých svalových vláken, kde se nachází v různé míře zatuhlé body (uzlíky) a ty se právě vyznačující zvýšeným napětím a bolestivostí. Na dotek se jeví jako zatvrdlý sval, který ztrácí poddajnost. Ovšem zůstane-li sval takto stažený může postupem času dojít dokonce ke zhoršení jeho prokrvení, což vede k přeměně části vláken na vazivo a ke ztrátě pružnosti. Proto se doporučuje masáž právě na hřebenovém válci, která dokáže bolest svalů výrazně zmírnit a navíc pomáhá obnovit elasticitu ve svalech a zlepšit svalový rozsah.


Velice rozsáhlé cvičení s válcem je zejména při strečinku. Pro uvolnění se používá technika pomalejšího rolování nebo úplného zastavení na problematickém místě. Kromě uvolnění a protažení svalů se válec používá také k prohřátí svalů před samotným tréninkem. Tady naopak stačí zkrátit a zrychlit rolování přes jednotlivé svalové partie.