Dlouhá léta patřil foam roller (lidově pěnový válec) k tak trochu mysteriózním pomůckám, které uměli používat pouze fyzioterapeuti a profesionální trenéři.

Dnes se válce šíří do fitness studií a klubů po celé planetě. Ukázalo se totiž, že správně s ním zacházet se může naučit i laik.

Masážní pěnový válec

Pokud jste s pěnovým válcem na cvičení ještě nikdy pořádně nepřišli do styku, je konzultace s trenérem rozhodně na místě. Takhle…

Jen tak se válet po válci nestačí. Má to svá pravidla

Filip

Jakmile se však foam roller naučíte používat, získáte fantastického pomocníka pro uvolnění svalů a celkovou relaxaci.

Filip Raptopulos, kondiční trenér špičkových tenisových hráčů v pražském klubu 1. ČLTK, nedá na válec dopustit.

Filip tvrdí:

„Válcování“ používám jak před zátěží tak i po ní. Ať se jedná o trénink či zápas. Většina tenistů válec má (protože jej viděli na různých top turnajích u elitních tenisových hráčů) ale málokdy tuší jak a co s ním cvičit. Snažím se jim vysvětlit, že pokud jsou svaly ztuhlé, nemohou nikdy pracovat tak efektivně jako správně zrelaxované a připravené.

Válec ale dokáže bolest svalů a bolesti v souvisejících oblastech zmírnit. Navíc ještě pomáhá obnovit pružnost (elasticitu) ve svalech a svalový rozsah. Správnou technikou cvičení na válci si hráči dokážou pomoci i bez mé přítomnosti, pokud jsou někde na turnaji, kde s nimi nejsem. Pohodlně se jim vejde do tenisového báglu a je použitelný kdekoli (v šatně, na kurtu, či na tribuně).

Jinými slovy – pokud do masážního pěnového válce investujete a od profesionálního trenéra budete vědět, jak s ním zacházet, nebudete se muset s potřebou zregenerovat intenzivním tréninkem zatížené svaly na maséra nebo fyzioterapeuta.

„Parťáka“ vylovíte z tašky!

Přivede vaše svaly k normální funkci – a normální znamená, že svaly jsou pružné, uvolněné až do hloubky, zdravé a připravené odvést co nejlepší výkon.

Foam roller - masážní pěnový válec na cvičení

Je pravdou, že nic zvlášť příjemného cvičení na válci není. Kdo čeká procházku růžovou zahradou, možná bude dost překvapený, jak je ve skutečnosti „válcování“ náročné.

S nepohodlím a diskomfortem rovnou počítejte, velká bolest je ale znamením, že buď cvik provádíte špatně, nebo je potřeba se obrátit s problémem na odborníka a válec nestačí.

Válcováním svaly regenerují

Při správně provedeném „válcování“ svaly regenerují a uvolňují až do hloubky. Zároveň se tlakem na spouštěcí body aktivují správné pohybové vzory.

Cviky na pěnovém válci:tri42_a

Masážní pěnový válec je tu od toho, aby obnovil schopnost těla, zatíženého každodenním stresem, intenzivním tréninkem nebo špatnými pohybovými vzorci, aby se znovu fungovalo správně.

Špičkové sportovní kluby i jednotliví hráči už to vědí.

Mohlo by vás zajímat: Cvičení se švihadlem – ideální trénink vytrvalosti a hbitosti